Loyalty-ohjelmat

Loyalty-ohjelmat risteilyvarustamoille

Lähes kaikilla risteilyvarustamoilla on loyalty-ohjelma matkustajille, jotka palaavat saman varustamon risteilyille useita kertoja. Tämä voi olla erittäin hyödyllinen jäsenyys, jos aiot risteillä saman varustamon laivoilla useamman kerran.

Kerää pisteitä loyalty-ohjelmissa

Ensimmäinen askel on hankkia jäsenyys, joka on aina ilmainen. Joillakin varustamoilla sinut ilmoitetaan automaattisesti ohjelmaan mukaan, kun teet ensimmäisen risteilysi kyseisen varustamon kanssa, mutta useimmilla varustamoilla sinun täytyy itse rekisteröityä. Tämä voidaan aina tehdä joko varustamon nettisivuilla tai laivalla ollessasi. Etsi käsiisi laivan "Future Cruise Consultant" ja hän voi rekisteröidä teidät.

Kun matkustat saman risteilyvarustamon risteilyillä, keräät pisteitä. Kuinka monta pistettä keräät per risteily, riippuu usein siitä, kuinka monta yötä risteily kestää, minkä tyyppisen hytin varaat ja kuinka paljon rahaa käytät ollessasi laivalla. Kun keräät pisteitä, saat yhä enemmän etuja.

Jo ennen varausta loyalty-ohjelmasta voi olla hyötyä, sillä monet risteilyvarustamot tarjoavat alennettuja hintoja risteilyille, retkille ja muille etukäteen varattaville palveluille. Mitä enemmän pisteitä sinulla on, sitä suurempi alennus annetaan.

Edut varhaisessa vaiheessa

Jo toisella risteilyllä saman risteilyvarustamon kanssa on mahdollista saada etuja, vaikka ne tässä vaiheessa ovatkin suhteellisen pieniä. Näihin etuihin voi kuulua esimerkiksi ilmainen juoma, alennuskuponki ostoksiin laivan kaupoissa, ilmainen hedelmälautanen hyttiin tai kutsu tapahtumaan, joka on tarkoitettu vain loyalty-matkustajille. Vaikka nämä pienemmät alennukset eivät vaikuttaisikaan kiinnostavilta, on aina hyödyllistä olla mukana loyalty-klubissa, sillä tämä tieto on usein merkitty hyttikorttiin. Joillakin varustamoilla korttien väri vaihtelee sen mukaan, missä loyalty-ohjelman tasossa olet, kun taas toisilla varustamoilla korteissa on symboleja, jotka edustavat loyalty-tasoasi. Tämä voi olla hyödyllistä, jos tarvitset erityistä palvelua, sinulla on erityistoiveita tai tarvitset apua laivalla. Henkilökunta on hyvin perillä eri tasojen eduista ja pyrkii yleensä tekemään hieman enemmän, kun olet toistuva matkustaja.

Edut muutaman risteilyn jälkeen

Kun olet saavuttanut korkeamman pistetason, edut alkavat olla huomattavia. Esimerkkejä tällaisista eduista voivat olla alennukset spa-hoidoista, illalliset maksullisissa ravintoloissa ja juomat. Lisäksi voit saada pääsyn joihinkin laivan eksklusiivisiin tiloihin, jotka on varattu erityisesti jäsenille ja korkean loyalty-pistemäärän omaaville henkilöille.

Edut monien risteilyjen jälkeen

Kun saavutat loyalty-ohjelman korkeimmat tasot, voit saada merkittäviä etuja pisteilläsi, kuten täysin ilmaisen pääsyn joihinkin laivan tiloihin, kuten spa:han, lisämaksullisiin ravintoloihin ja tiettyihin alueisiin laivalla. Voit myös ottaa mukaan ystäviä ja perhettä risteilyille erittäin edullisin hinnoin.