Palvelu laivalla

Palvelu ja henkilökunta laivalla

Risteilylaivoilla matkustajista pidetään aina hyvää huolta, ja risteilyn henkilökunta tekee kaikkensa, jotta matka olisi mahdollisimman miellyttävä. Tässä on hieman tietoa siitä, mitä voi odottaa risteilylaivalla.

Hytissä

Siivous ja vuoteiden petaus tehdään päivittäin, ja lakanat ja pyyhkeet vaihdetaan säännöllisesti. WC-tarvikkeet sisältyvät hintaan ja niitä täydennetään päivittäin, mutta niiden laajuus vaihtelee risteilyvarustamon mukaan. Iltaisin tarjotaan vuoteen valmistelupalvelu, ja usein hytissä odottaa mukava yllätys, kuten taideteokseksi taiteltu pyyhe ja mahdollisesti pala suklaata, kun palaa hyttiin illalla.

Aamiainen huoneeseen tarjotaan lähes kaikilla risteilyvarustamoilla, useimmat tarjoavat tämän palvelun ilmaiseksi, mutta jotkut varustamot perivät siitä maksun. Myös muut ateriat voidaan tarjoilla hyttiin, mutta tästäkin voi koitua kustannuksia. Jos olet varannut parvekehytin, aamiainen tai illallinen parvekkeella on todella ihana kokemus!

Buffet-ravintola

Palvelun taso buffetravintolassa vaihtelee eri varustamoiden välillä. Yleensä matkustajat saavat itse annostella ruokansa lautaselle, kun taas toisilla varustamoilla on henkilökuntaa jokaisella asemalla tekemässä tämän puolestasi. Myös juomien tarjoilu buffetravintolassa vaihtelee laivan mukaan. Joillakin laivoilla matkustajat hakevat juomat itse automaateista, kun taas toisilla henkilökunta kiertää ottamassa tilaukset ja kaataa juomat.

Pääravintola

Laivan pääravintolassa palvelu on usein erinomaista, jotta matkustajat saavat parhaan mahdollisen kokemuksen. Henkilökunta ohjaa matkustajat heidän paikoilleen, tarjoilijat ottavat tilaukset ja tarjoilevat ruoan, ja sommelierit auttavat juomavalinnoissa.

Yleiset tilat

Yleisissä tiloissa työskentelee paljon henkilökuntaa, jotta matkustajilla olisi miellyttävä kokemus laivalla ollessaan. Jossain päin laivaa siivotaan, imuroidaan, maalataan ja pyyhitään aina, sekä sisällä että ulkona, jotta laiva pysyy raikkaana ja kutsuvana.